måndag 29 april 2013

Monday.. Is that you..?


Sitter nu här nersjunken och nyduschad i min saccosäck smuttandes på en WheyFX efter att ha utfört årets första men långt ifrån sista löppass.. Tanken var "Jag har tråkigt, jag har inget att se på datorn i serieväg, jag måste börja med löpningen någon gång om jag skall vara redo i augusti" Sagt o gjort! Efter att ha kastat i mig en jävla massa mat bar det av (skriver längre ner om hur mina kostvanor ser ut nuförtiden) efter att ha i princip gått i cirklar i 15 minuter för att gå ner maten något samt funderat ut hur jag ska göra så var det dags att börja ta ut stegen.

Upplägget var jävligt enkelt ikväll: Klarar du att jogga från lägenheten till ICA Maxi får du köpa en dosa snus (sista snusen gick åt efter maten) klarar du inte av det blir det ingen snus, och du tvingas köra intervaller heeeeela vägen hem igen. Jag fick köpa snus ;) o så körde jag intervaller hela vägen hem också... Nu tog det ju ca 30 minuter efter jag åt mat tills jag gick ut o började värma upp sen var jag ute 45-60 minuter ungefär sammanlagt det är alltså 75-90 minuter utan mat + högintensiv kardio så därför dricker jag nu min shake med whey, man vill ju inte dö i catabolism.

Bilden ovan förklarar typ hur hela mitt liv ser ut för tillfället, allt gick och sket sig i princip. Ingenting känns roligt längre, går till gymmet av ren automatik, kör övningar jag tycker är roliga, tänker inte så mycket på det o sen går jag hem. Maten orkar jag inte räkna på utan har kommit fram till ett sätt att göra saker som fungerar bra för mig. Håller mig till "brofood" "cleanfood" osv på vardagarna. Försökte ett tag köra IIFYM flexible dieting, åt väl frukost stadigt i hela 4 dagar sen började frukosten skjutas fram mer o mer och tillslut var jag tillbaka till mitt fastefönster utan att tänka på det. Så periodiskfasta är det som gäller för mig. Jag gör som så att jag tränar på helt fastande mage, kl 12 äter jag en lite lättare lunch bestående av: Ris/potatis/pasta, Kyckling/lax/nötkött/fläskkött, kokta grönsaker. Äter tills jag känner mig nöjd, tänker på att äta nog med protein bara (1 ordentlig blue belgianchicken filé, typ).

Sen äter jag inget igen förrän mellan kl 20:00-21:00 då äter jag mig totalt jäkla proppmätt precis så jag börjar må illa sen e jag nöjd, ikväll blev det: ris,kyckling,kokta grönsaker,ägg,kvarg,mandlar,müsli. Och så den där shaken som nu i skrivande stund är slut och jag går över till cola zeron.

Detta sätt att göra saker och ting på har gjort att jag slipper stressa och tänka för jävla mycket om hur mycket av allt jag äter, jag lyssnar på kroppen bara. Resultat? Vikten står stilla, styrkan ökar sakta men säkert och tror minsann det börjat släppa lite fett på kroppen (om det nu inte bara är instagram filtrena som spelar mig ett spratt).

Den 29:e Augusti skall jag springa Blodomloppet i Visby á 5km. Trodde efter jag lovat detta att jag skulle behöva tvingas gå en deffperiod då jag har en skada från fotbollen i ett knä som har spökat när jag springer o har en vikt över 100 pannor, men kände inte av något ikväll o då körde jag ju sprinter hem och det var lite kyligt i enbart mjukisbyxor, inget underställ på mig. Så det verkar hålla! Och då kommer jag fortsätta o äta som jag gör och förhoppningsvis stå still i vikt, aptiten lär öka när löpningen blir något regelbundet med.

Känner att det här blev ett jävligt långt inlägg, orkade du läsa hela vägen ner hit förtjänar du dig en klapp på axeln, vafan kom över på en kopp kaffe väl, duger gevalia?

Kyss på er!

4 kommentarer:

  1. Kul att maten verkar funka så bra. Den draman som kan finnas runt den känns det som att du fått bort :)

    Sen låter det jävligt tråkigt att du gymmet osv går på automatik och inte känns något givande. Hoppas det vänder snart och det känns grymt och roligt varje gång du är där!
    Tänk på ditt långsiktiga mål och den snygga kropp du kommer få om du är där varje gång du ska även om du bara på autopilot.

    Kyss! Ska försöka svänga förbi på en kopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt skönt att funnit en lösning på maten.

      Försöker se det långsiktiga målet och den där superhjälte kroppen men det går jävligt tungt att ro båten för tillfället. Hoppas det reder ut sig. Saknar den där glädjen när man kommit hem från ett pass, duschat och ätit och redan börjat planera kommande pass och bara längtar tills man får gå tillbaka till gymmet!

      Skicka ett PM innan så sätter jag på den härliga maskinen som förser mig med den mörka drycken ;).

      Radera
  2. Önskar jag var i närheten så jag kunde svänga förbi på en kopp, delar en med dig i cyberspacen istället :) Kyss, klapp og klem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lär ju få styra den där koppen kaffe snart! ;) Om jag får för mig att göra en resa genom sverige igen ska jag se till att stanna till i norra sverige, älskade landskapet men åkte bara igenom för att ta mig till Norge, Narvik. :/

      Kyss

      Radera