torsdag 30 maj 2013

Liten statusuppdatering.

Vad hände?!

Förkylning 2.0 hände.. drog ju 2 ordentliga jäkla pass, PB i marklyft Raw samt ett pb med bälte, dagarna efter körde jag ett pullpass med PB i flertal övningar.. Dumt, riktigt dumt. Ibland borde man tänka sig liiite för.

1.5 Arbeten hände(r). Jobbar natt med att städa en fabrik som tillverkar potatissallad o sån skit, och dagtid jobbar jag som smed. Alltså på knä, med hårda varma saker i händerna... (fri tolkning)


Bloggen heter "powerofmywill" jag vill jobba, allra helst som smed, jag vill tjäna pengar, älskar Selma och Jenny, även Linné, Kalle, Polhem och Vasa (no homo). Detta inlägg är inget skri efter uppmärksamhet eller nån sorts medlidande, jag bara förklarar vad som hänt/händer och hur jag med vilja och lite hjälp från vänner väljer att arbeta mig kring "problemen". Kommer köpa en fin leksak på hjul i sommar/höst ;). 

Nu när förkylning 2.0 äntligen gett vika är det dags att lägga in träning igen i mitt väldigt upptagna schema jobbar minst 12h varje dag, och kommer bli övertid nu, därför att jag vill (igen, mer pengar) och därför att det behövs om vi skall hinna ikapp. 

Var idag efter dagsjobbet inne på Gymgrossisten i Visby för ett snack med Kari Risberg, fick lite hjälp med hur jag skall tänka med kost och träning under veckans gång osv, kom fram till att det passar mig bäst att träna på helgen, pga sömnen osv. Såhär kommer det se ut:


Kostmässigt:
Egentligen bara att fortsätta på samma sätt som jag gjort nu, försöka få i mig mina 2200-2400kalorier (vart svårt nu då min aptit ej finns där när jag inte tränar och blir inte hungrig när jag hela tiden har jobb)
Enda skillnaden är att jag kommer ha mina 2 cheatmeals på onsdagen, fortsätta ladda carbs under torsdagen utan att hamna över 2400, så blir lite ökningar och sänkningar på makronutrienterna beroende på vilken dag det är.

Träning:
Fredag Armar+axlar
Lördag Bröst+Rygg
Söndag Ben+Mage

Väljer att lägga det, för mig tyngsta passet sist, för att försäkra jag är utvilad inför det. Är vanligtvis inget fan av att köra bicep och tricep sådär utan att ha tröttat ut dom ordentligt i en basövning först men jag får erkänna mig besegrad just nu ^^. Sen är det ett lite lättare pass så kommer inte göra alltför mycket att jag är seg efter en lång vecka.

Vad har jag gjort dessa veckor då, förutom att jobba?

Försökt spendera så mycket tid som möjligt med dom som betyder =). Att "vakta" Leo när han klipper gräset är nog bland det bästa man kan göra en fin sommardag. Vakta = sitta på en stol i solen och glo :D. 

Lev väl med er därute! Fan jag skulle ju ha sovit för 7 minuter sen(18:00).. Detta är ju lite tråkigt med, hinner egentligen inte blogga under veckan utan får ta det på helgen.. Men men! Kyss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar